Thursday, December 31, 2009

annona

Jag fipplade ihop en till sådan här "årets.." lista, då jag egentligen inte har så så stor lust att tänka tillbaka på det förflutna året, och det är ett bra sätt att undvika eftertanke. Det har varit en och annan omvälvning som inte är så lyckad (eller ja, det får framtiden utvisa), samt att jag tillbringade några av de sista månaderna in such a state of rage, att jag gärna vill lägga det bakom mig, ilska är varken produktivt eller klädsamt.

Nåväl, även om detta har lite varit året då jag insett att saker inte alltid blir som man tänkt sig, så är det väl även det året då jag förlikat mig med det, och ser ändå med viss optimism på det kommande.
Sålunda, same procedure as last year:

Årets...

Poet: Vergilius, Ausonius
Prosa: Historia Augusta
Tv-serie: Community
Raringar: Syme, Gudmundson, Vopiscus, K.D., A.G., A.W.
Hudvård: Apotekets fuktkräm (bäst i världen, typ)
Bok: Memento Romane, The Virgilian Tradition
Hatbok: En historia om läsning, samt tyskt jätteverk som jag inte vågar nämna då jag har kontakt med författaren
Cocktailparty: kungabesöket på institutet, Trollhättan, the alternate Tuesday night grad student beer’n bitch pub-kvällar
Glädjeämnen: ämnesbyte, förlovningen, disputationer, att UU fick tummen ur och tillskrev doktorander visst människovärde, SFS-DK,
Sorger: Carolina, en och annan personlig sak, ämnesbyte
Festivalupplevelse: Almedalen, Neo-Latinkonferensen
Grönsak: Kål, äggplanta
Konferens: Trondheim
Pepp: Kaffe på terrassen, omnämnanden på Lovisas blogg
Frosseri: gåslever i Lyon
Stad: Rom
Tekniska hjälpmedel: thermos
Livsmedelsbutik: Tigre
Lyckligaste plats: Göteborg, Hugos
Accessoar: solbränna, röda skor, 2 eurosparaplyer, SmartWool-sockor
Dryck: gin i olika kombinationer, billigt vitt vin, kaffe
Seminarium: skåp-seminariet, A.W:s presentation
Fest: Spazi Aperti
Utflykt: Museo Epigraphico, Sveriges Järnvägsmuseum

Må nästa år vara disciplinerat och produktivt!

No comments: