Wednesday, April 23, 2008

sol lucet omnibus

Jag har ont i halsen och oro i kroppen, det finns för mycket att bli hispig över. Case in point:

- Mitt paper till den snabbt stundande konferensen ligger nu på runt 20 sidor, enkelt radavstånd, och har ännu inte nått den moderna eran, vilket liksom ändå var tänkt att utgöra huvudnumret i denna receptionsstuide. Praxis är vid de 20 miuter man tilldelas att "that papers should not exceed 8 double-spaced A4 pages." Är inget vidare på stringens och att vara kortfattad, andekdoter är min grej.

- Avhandlingen. Kill me now.

- Ett abstract som måste in nu, nu, nu...

- Stip.ansökan med dödlinje 5 maj.

- Förestående seminarier, såväl mitt som andras.

- Deklaration av försäljning av bostadsrätt. Lika bra att ta på sig dumstrut och börja grina i förebyggnade syfte. Är blankettidiot.

- Mina grannar stal en avokado. Vilket ruffigt område man bor i!

- På tal om vilket, min oförmåga att prata om annat än grönsaker. Jag framför härmed en offentlig ursäkt till alla som fick sitta igenom helgens sparris- och svartrots-monologer.

- Mastersprogrammen. Hallå, humfak, ni har en otrolig chans att göra något suveränt här, schabbla inte! (Detta är mitt alternativa diskussionsämne när jag uttömt det ovan, är något av en social katastrof)

- Carolina

- Förestående flygresor. Jag hatar så att flyga.

- Sommarens logistik.

- Frågelådan. Det kommer, hoppas jag.

2 comments:

Anonymous said...

Jag känner fullständig sympati med dig - det är inte utan att man känner igen sig i mycket. Men när det gäller avokado har jag nolltolerans; just say the word så kommer jag och hjälper dig sätta dit de skyldiga. Nån j-a ordning får det ändå lov att vara?

MEE said...

Är rörd över erbjudandet om bistån, l'affaire d'avocado löste sig dock på bästa vis, jag förklarade, med stål i rösten, att den var min, och den återlämnades skamset.