Friday, March 14, 2008

armilla


Ytterligare ett skäl att komma på festivalen!

Jennie på JennDesign har förbarmat sig över Latinfestivalen och skänkt ett av sina vackra armband med latinsk inskription till att delas ut till en slumpvis besökare. Snoka gärna runt på hemsidan, där finns mycket eftertraktansvärt, bl.a en otrolig tiara.

Vi fick kontakt då hon skrev hit och bad om hjälp med en översättning, men då jag av princip inte hjälper företag utan ersättning, kom vi överrens om att jag skulle hjälpa henne mot en donation till festivalen. (Jag passade naturligtvis även på att köpa ett, med en inskription som jag själv valt.)

Tusen tack för den generösa donationen!

3 comments:

Anonymous said...

Jag blir lite orolig av rubriken "Caveo = Omtanke", och översättningen "akta hunden" av cave canem är inte knivskarp. Smeden verkar dessutom ha blandat ihop begreppen fortuna och felicitas. Men det var onekligen storsint att donera ett armband till festivalen - heja Jennie!

ChW said...

Då jag är en sucker för armband och detta är mycket tjusigt kan du lita på att jag komma att hänga kvar och sukta efter det!

Anonymous said...

Åh, vad fint! Och jag som inte kan komma imorgon :( *gråter*
jag kanske skulle köpa mig ett armband i alla fall.

Hur som helst, hoppas latinfestivalen blir superlyckad!

/Stina