Saturday, October 27, 2007

relationes

Latinfestivalen är nu lyckligen avslutad, den avlöpte verkligen över förväntan. Den enda droppen malört i glädjebägaren, en bräddfylld glädjebägare, är att jag aldrig kommer förlåt mig själv för det hjärnsläpp som jag led under intervjun i Studio Ett (Live från Latinfestivalen! Gå in här och leta reda på 25 oktober), och jag skulle kunna göra någon slags långrandig förklaring om hur jag tänkte imperativ samt var skärrad efter en så lång dag, men faktum kvarstår att jag dabbade mig. Pinsamt.

Låt oss istället lämna min fåfänga och fortsätta med roligare ting. jag kommer med en rapport strax om själva festivalen, men är just nu för uopptagen med annat, så ni får istället söka er till andra källor:

- På Latina perpetua-bloggen kan ni se bilder från festivalen!

- Gabrielle har skrivit en ypperlig beskrivning av festivalen!

- En esperanto-blogg påpekar mitt hjärnsläpp!

- Sydsvenskan hade dels en blänkare dagen innan, dels en kortfattad artikel dagen efter, ingen av dessa finns dock på nätet. Artikeln den 26 hade dock vissa felaktigheter, då den påstod att festivalen var dåligt besökt, något som var och en som var där måste invända emot. (Sydsvenskan tog ngra bilder och försvann sedan, utan att prata med någon av arrangörerna. Fult!)

- Lovisa håller med mig i att Sydsvenskan är ute och cyklar.

- Det kommer eventuellt annan medierapportering om festivalen, men inget sägs förrän det är klart.

5 comments:

Anonymous said...

Jag har nu lyssnat på radioprogrammet, och har kunnat konstatera att du inte alls gjorde bort dig. Du fick en dum fråga, och lyssnarna tänkte säkerligen inte alls på imperativ, utan insåg svårigheten att översätta ordet "studio" på rätt sätt. Det blev ett glatt och skojigt slut på en fin intervju, där ni båda gjorde ett oerhört gott intryck!

Anonymous said...

Bra svar på flera inte alltid välmenta frågor (insinuant bland annat om åldersfördelningen - svårt att vänta sig annat när allting äger rum på en vardag).
Bottennappet var trots allt: "ah, ni hör, de har problem här [...] men latinet tycks i alla fall leva..." Vad menade han egentligen?

Bra gjort, Moa och Lovisa!

(K) said...

Ser jättefint ut!
Way to go (SDIL)! Jag är mycket imponerad.

Anonymous said...

Hej Grattis till ett fantastiskt initiativ! Min frus svåger Heinrich Fliedner jobbar med att göra ett nyhetsprogram för Radio Bremen på 'nylatin' - se länk:
http://www.radiobremen.de/nachrichten/latein/ - men det vet ni väl redan förstås. Hälsa Anders Piltz från ett fadderbarn

Bo Ekstrand

MEE said...

Tack så hemskt mycket för de fina kommentarerna, det värmer verkligen och ger kraft till nästa festival!