Thursday, August 23, 2007

stercoro

Jag skriver och skriver, raderar och deletar, så bloggandet blir lite eftersatt. Avhandlingen är ju tyvärr viktigare. (Frågelådan kommer åter, vill jag dock hälsa till den envisa Andrea som bett om översättning i flera kommentarer, men jag skulle uppskatta om du mailade frågan, så vi kan korrepondera om korrekt och passande formulering.)
Sålunda, det som är i mitt huvud och på mitt bord just nu:

- Latingrammatikor på mitt skrivbord just nu: Tidner, Menge, Ernout, Szantyr, Woodcock, Touratier, Pinkster, Sihler.

- Dök in för att kolla mitt fack och finner en person (som ska förbli oidentifierad) med limburken under näsan, utbristandes "Ooo, vad lim luktar gott!" Intervention, anyone?

- Jag orkar inte engagera mig i den senaste universitetsdebatten. En bra tumregel för att sålla i debatten är att ignorera allt som skrivs av tyckare vid namn Bo eller Göran.

- Den ståtliga magnolian på vår innergård verkar ha bestämt sig för en andra blomning. Härligt!

- Språktidningen är här. Jag är skeptisk, det verkar så käckt, liksom.

- Studenterna har börjat droppa in så smått. Ahh, the pitter-patter of little feet...

- Blir glad att någon uppmärksammar Karin Boyes brev. Läs dem, de är otroligt roande. Man får inter alia ta del av hennes grek-studier.

- På tal om brevsamlingar, finns det ngn svensk översättning av Plinii epistulae?

- Det är 15 dagar kvar till min födelsedag.

2 comments:

Anonymous said...

Är det dessa brev du menar:
Plinius den yngres brev / översatta av Axel Mattsson
Malmö : Liber, 1984
Stadsbibl i Göteborg Avd 4
Lz Plinius, d.y.
EJ UTLÅNAD
eller dessa:
PLINIUS: Plinii den yngres bref, andra boken. Malmö 1856. Öfversättning (o akademisk avhandling ) av Anders Magnus Andersson. 28 sidor. - First swedish translation with remarks.

Notera: Akademisk avhandling 28 sidor!

Unknown said...

Vilket namn, Easy Woodcock (höhöhö)

Apropå det så kommer snart den här filmen
Mr. Woodcock med allas vår Billy Bob.