Wednesday, July 04, 2007

Valete omnes

Nu, iuvenes, överlämnas bloggen formellt i händerna på de gästbloggare som ska underhålla er denna månad, medan jag tar välbehövd semester. (Finns dock på Carolina närmaste dagarna, sedvanlig plats, i mitten under klockan, eller i tidningsrummet vid TLS, om ngn är kaffesugen)

Den gemensamma nämnaren för dessa ypperliga gästbloggare är naturligtvis Lund, då det är en ort, ett trauma och ngt tänkvärt, och alla tre residerar i sagda stad.

En kort introduktion av di tre, de lär berätta mer själva:

Den proffsigaste av dessa är Pingvinkvinnan, som drivit egen blogg sedan januari, en utmärkt plats att söka sig till för ryska, latin och djurnyheter. Dessutom är hon stolt vinnaren av årets födelsedagstävling. Idel meriter. Bor i Lund.

Mårten får gästblogga för sin i det närmaste briljanta kommentar till detta inlägg. Han synes dessutom beläst och kunnig, samt bor i Lund.

Artemis har jag korresponderat en smula med, och finner henne välformulerad och rolig, och engagerad i latinets sak. Lundensare, så klart!

Njut av dessas inlägg, jag ska göra mitt bästa att inte titta förbi, då semestern ska ägnas åt att på ngt sätt återfinna mitt ekvilibrium.

Feliciter!

No comments: