Friday, June 29, 2007

pugilatus

Jag är trött; trött på mitt jobb, trött på det här förbaskade regnandet, trött på det mesta.
Det finns mkt jag vill skriva om, men ids liksom inte.

Muntras dock upp lite av artiklar av följande slag:

"Det är inte första gången i modern tid som Roms centurioner uppträder våldsamt. Hård konkurrens om turisterna mynnade 2003 ut i ett knytnävsslagsmål mellan de utklädda männen vid Colosseum."

I nästa vecka tar jag någon slags semester (sätter mig och deppar någonstans med ett gäng böcker om romanistik) och ni kommer då lämnas över i ngra eminenta gästbloggares händer, och dessa avslöjas just i nästa vecka.

2 comments:

Magnus Lewan said...

Regn behöver man inte bli deprimerad av. Det är friskt. Det är härligt. De långa perioderna av ihållande regn är en av de exotiska sidorna med Sverige. Det och myggen. Ja, ja, det kanske inte är bra säljargument för utländska turister, men det är ändå exotiskt för en mycket stor del av världens människor.

Om du tar semester några veckor i södra Italien i sommar, så ska du se att du kommer att älska att bli regnad på, när du kommer hem.

Ge inte upp bara för att saker ser svåra ut! En sak jag lärt mig i livet är, att om man ger upp bara för att saker är omöjliga, då lyckas man aldrig åstadkomma något enastående.

MEE said...

Tackar för de orden.
Det är bara så SVÅRT att skriva avhandling.