Thursday, April 19, 2007

Stercora

Annat som rusat genom mitt huuvud under sjukdom och intensiv stilskrivning:

-Den utmärkta lingvistbloggen gräver i barnramsor med hjälp av såväl latin som hebreiska.

-De studenter som går och latar sig på högskolan läser inte klassiska språk. Just sayin'.

- Senaste diagnosförsöket är körtelfeber. Jag börjar känna mig som ett House-avsnitt.

-Hurra att regeringen erkänner att denna doktorandproblematik existerar. Hoppas det även görs ngt åt den.

-Jag har skaffat mig ett par röda sandaler. Det är ngt visst med färgade skor, man blir glad var gång man tittar ner.

- En intervju med en av regissörerna av Rome.

- Vergiliusgeneratorn, som jag inte kan leva utan, omnämndes tidigare av förvirrade amerikaner på wiki-sidan om Spogg, men det är tyvärr borta nu.

- Jag ska undervisa i nästa vecka, för att kunna få min univ.pedagogiska meritering och de två obligatoriska pedagogiska poängen. Bäva månde...

- Jag funderar på att anslå ChWs förhållningsorder på dörren till mitt kontor, det skulle underlätta.

No comments: