Tuesday, August 01, 2006

procrastinatio

Då jag alltjämt inte får ett skit gjort, utan mest sitter och stirrar tomt på datorn och googlar konstiga fraser så är det väl vad jag kan erbjuda er idag, resultatet av dessa försök.

Pro primo, jag kan berätta att man inte får upp några exakta resultat om man googlar "hot latinist" (skandal!). Nu har denna fras knappats in här av mig och sålunda kommer man sändas till denna blogg i framtiden om man söker på den frasen. Ha!

Pro secundo, försöker man med en kombination av evil och latinist, får man bland annat upp detta, om unga amerikanska konservativas collegeval (artikeln är ganska hisnande, det är en mycket jingoistisk sida):

"One of our most distinguished students, besides being an accomplished musician and Latinist, knew almost as much church history as our resident medievalist. He would wake up at five in the morning to read Gibbon. The faculty and I figured he would want to go to Chicago or Columbia or some other history powerhouse. Instead, his choice was between Thomas Aquinas and Christendom, partly because of the curriculum of these two colleges, partly because of their moral atmosphere, but mostly because they embrace the truth as found in Scripture and Tradition.

All this is not to say that some or even many red-state students will not end up going to the Ivies and other elite colleges. This year’s valedictorian may very well go to an elite university, but mainly because she has been acing mathematics at the local university for two years and can translate Virgil without error. There are not many universities in the country that could challenge her in both math and classical languages; still, her preferred university for moral and religious reasons is Baylor."

1 comment:

Unknown said...

Som det kanske märks på mängden av mina kommentarer så lever jag efter mottot "Gör icke idag vad du kan göra under morgondagen", därför blir jag alltid lika glad när latinbloggen blir uppdaterad för då kan jag lägga ner lite tid på att skriva något i kommentarfältet :).

Idag fick jag ju dessutom lära mig en nytt ord, "Jingo", jag som trodde det var ett ord som Terry Pratchett hade hittat på *rodnar av skam*.

Märkte också att det knappt finns några sweet latinist, cute latinist, smart latinist eller sexy latinist heller. Eller snarare fanns, för nu kommer google dras till dig så snart den indexerar om :D.
I framtiden kommer du kunna sälja denna sida dyrt till någon latinfetischistsajt.

Jaja, tillbaka till tumrullandet och navelskådandet.