Monday, December 19, 2005

Instituere aliquem

Så, jag var i Gbg en stor del av veckan och nu är allt fixat. Papprena är påskrivna, jag är introducerad för omvärlden och ARBETET har börjat.
Jag har rejäla krav på mig.
Har fått 2 böcker och X antal särtryck att läsa över julen, böckerna är tack och lov på engelska, men särtrycken är mest på fransk, tyska och italienska. Visst är det underbart att vara i en sådan miljö där det förutsätts att man behärskar dessa språk, men oh...
Lönen är duglig, typ vad jag förväntade mig. Skräckslagen men lycklig.

Senaste numret av Classica, Svenska Klassikerförbundets lilla skrift kom i dagarna och var lika charmigt som alltid. Erbjudanden om kurser, en liten krönika om Rom, avisering av nyutkomna böcker och lite modern latinsk poesi var en del av det som bjöds.

Svenska Klassikerförbundet har faktiskt en egen hemsida:

http://www.klassikerforbundet.org/

Notera hur ni får innehållet på latin då ni drar markören över index.
Gå med, gå med, gå med! Annars får ni inte Classica i brevlådan!


En vag latinkoppling har väl detta:
http://bernhard-av-clairvaux.blogspot.com/

No comments: