Friday, March 25, 2005

Despero

Jag får inget gjort! Jag får inget gjort!
Har inte lyft ett finger på flera dagar och när jag gör det sitter jag bara och stirrar på den där förbannade juridiska avhandlingen som jag lovat att översätta. Jag kommer bara inte in i den, jag hatar språket, jag hatar typsnittet och jag finner den, över lag, totalt ocharmig.
En tanke är att lägga skiten åt sidan och återgå till darling Cicero, och sålunda känna att jag uträttar något, men gudarna vet om det hjälper, jag verkar mest intresserad av att läsa gamla magasin och usla deckare.
Dessutom är Carolina påskstängt..
Så här, imorgon läser jag BÅDE avhandling och Cicero och ser om något släpper, eller så sätter jag mig i solen som nyss återvänt med sin följeslagare, Våren, och läser ytterligare en pissig deckare, gärna en med en lakonisk, deprimerad komissarie i huvudrollen, eller varför inte en plågad, pratglad latinist...den boken skulle jag definitivt läsa!
Glad Påsk!

No comments: